Kahramanmaraş Aile Avukatı

Kahramanmaraş aile avukatı Av. Ömer Faruk ARDIÇ iki farklı anlama gelecek şekilde kullanılan bir kavramdır. Aile avukatı kavramı ile ifade edilen şeylerden ilki bir avukatın bir ailenin hukuki işlemleri ile ilgilenmesini ifade eder.

Bu kavramla ifade edilen diğer şey ise aile hukuku hususunda uzmanlaşan avukatların bu mevzuat çerçevesinde gerekli olan davaları açmasını ifade etmektedir.

Ülkemizde hukuk alanında mevzuatta ve uygulamada herhangi bir branşlaşma söz konusu değildir. Dünya genelinde branşlaşmanın gerçekleştirilmesinin temel sebebi avukatların belirli bir alana yoğunlaşarak uzmanlaşmalarını sağlamaktır. Uzmanlık kazanan avukatlar etkin hale gelerek davaların kısa süre içerisinde çözüme kavuşturulmasını sağlar. Halk arasında "ceza avukatı", "icra avukatı" ve "boşanma avukatı" gibi nitelendirmelerin gerçekleştirilmesinin temel sebebi ise avukatların bu alanlara yoğunlaşarak daha fazla davaya katılmalarıdır.

Boşanma Avukatı ve Aile Avukatı Farklılığı

Kahramanmaraş aile avukatı ifadesi ile kişilerin akıllarına gelen ilk dava şüphesiz ki boşanma davasıdır. Boşanma avukatı, yalnızca boşanma davalarına girerek burada tecrübe kazanan avukatları ifade etmektedir.

Aile avukatlığı söz konusu olduğu zaman ise Medeni Kanun'un aile kitabı ile alakalı olan bütün kavramları üzerine gerçekleştirilen davalara aktif katılım sağlayan avukatlar akla gelmektedir. Yani boşanma, evlenme, mal rejimi, velayet, nişanlanma, nafaka, tazminat veya evlat edinme gibi hususlar söz konusu olduğu zaman bu hususlarda yardımcı olabilecek avukat aile avukatı olarak adlandırılır. Bu konularda dava açılması gerekiyorsa aile avukatları bu kapsamda hizmet verecektir. Emin Hukuk Bürosu, bünyesinde bulundurduğu avukatlar ile aile hukuku kapsamında avukatlık hizmeti ve danışmanlık hizmeti vermektedir.

Boşanma Davası Nedir?

Kahramanmaraş aile avukatı arayan kişiler genellikle boşanma davası açma istemi ile avukat aramaktadır. Boşanma davası, birbirleri ile evlilik birliği çerçevesi altında yaşamak istemeyen kişilerin başvuracağı bir davadır. Bu süreç çiftler açısından oldukça yorucu ve zorlayıcı bir süreç olarak bilindiği için hukuki yardım alarak bu süreci kolaylaştırmaları hedeflenir.

Türkiye'de avukatların doktorlar gibi branşlaşması söz konusu olmasa da halkın "aile avukatı" olarak ifade ettikleri avukatlar boşanma davalarını takip ederek vekillerinin bu süreci yıpranmadan atlatmalarını sağlar.

Boşanma davası da diğer davalarda olduğu gibi önemli bir hazırlanma süreci ile başlar. Avukata boşanma davası açma maksadı ile başvuran çiftleri avukat dinleyerek boşanma sonucunun elde edilebilmesi amacı ile geçerli olan nedenleri bir araya getirerek dava hazırlığına girişir. Hukuk kurallarımıza göre bir boşanma davası yalnızca nedene dayalı olarak açılabilmektedir. Bir nedene dayandırılmadan açılan boşanma davaları reddedilir. Çiftlerden boşanma davası açma maksadı ile başvuran tarafın boşanma davası açabilmesi için yeterli bir nedeninin mevcut olması gerekir. Avukat bu nedeni dinledikten sonra sebebin gerçekleşip gerçekleşmediğini hukuki dille ortaya koyar. Kahramanmaraş aile avukatı boşanma sebebini tayin ederken dikkat etmelidir. Hakim, inceleme yaparken boşanma sebebini de dikkate alır. Boşanma davasının kişi lehine sonuçlanabilmesi için sürecin bir avukat vasıtası ile yürütülmesi gerekir.

Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Boşanma davası açılması için öncelikli olarak boşanma sebebinin belirlenmesi gerekir. Boşanma sebebi belirlendikten sonra açılacak dava dilekçesi de bu sebebe uygun bir şekilde hazırlanır. Boşanma davası, yalnızca boşanma talebi ile sınırlı kalınan bir dava türü olmadığı için tarafların birbirlerine yönelik farklı talepleri de bulunabilir. Aile avukatının bu noktada dikkat etmesi gereken en önemli husus müvekkili ile bir görüşme gerçekleştirerek ne talep ettiğini öğrenmektir.

Kahramanmaraş aile avukatı olan Av. Ömer Faruk ARDIÇ bu süreçte müvekkiline belirli sorular yönelterek taleplerini belirler ve dava dilekçesine bu talepleri de ekleyerek bir boşanma davası açar. Evliliğin sona ermesi durumunda ortak çocukların velayet hakkı, nafaka, mal rejimi hususunda talep veya maddi ve manevi tazminata yönelik talepler de boşanma davası talepleri arasına eklenebilir. Avukat, müvekkiline yönelttiği sorulara karşılık aldığı cevaplar ile birlikte dava dilekçesini oluşturur. Daha sonra delillendirme aşamasına geçilir. Dava dilekçesinin temelini oluşturan sebepleri delillendirme yazılı olarak gerçekleştirilir. Fiziki deliller söz konusu ise bunlar da muhakkak dava dosyasına eklenmelidir. Tanık beyanının gerekli olduğu durumlarda tanıkların bilgileri de dava dosyasına eklenerek dosya tekemmül edilir. Böylelikle boşanma davası avukat tarafından açılmış olur.

Aile Avukatının Dava Sürecindeki Önemi

Aile hukuku söz konusu olduğu zaman açılan davalarda tedbir alınmasını gerektiren durumlar söz konusu olabilir. Tedbir taleplerine başvurmak için boşanma davasının açılıp açılmaması herhangi bir önem arz etmez.

Kahramanmaraş aile avukatı tedbir başvurularını yaparak sürecin hızlı işlemesi açısından gerekli olan işlemleri gerçekleştirir. Aile içi şiddet olaylarının sıklıkla yaşandığı günümüzde şiddet mağduru olan kişilerin yaşadıkları bu süreçten kurtulabilmeleri maksadı ile alınması gereken tedbir taleplerini hızlı ve usulüne uygun bir şekilde aile mahkemesine ileten aile avukatı ile süreç uygun bir şekilde çözülür.

Boşanma davası kapsamında aile içi şiddet durumu söz konusuysa şiddet mağduru olan kişilerin şiddet faili ile müşterek konuttan uzaklaştırılması ve mağdurun bulunduğu adreslerden uzak tutulması için gerekli tedbirler alınır. Şiddet mağduru olup korunması planlanan kişinin iletişim araçları ile dahi olsa rahatsız edilmemesi adına çeşitli tedbirlerin alınması da avukat başvurusu ile gerçekleştirilecektir.

Anlaşmalı Boşanma Durumu Söz Konusu Olduğunda Aile Avukatı

Kahramanmaraş aile avukatı anlaşmalı boşanma durumunda boşanma protokolü oluşturarak boşanma sonrası meydana gelebilecek uyuşmazlıklar durumunda mahkemeye başvurulabilmesini sağlayan belgeyi meydana getirir.

Anlaşmalı boşanma durumunda aile avukatına başvurulmasının temel sebebi tarafların ilerleyen zamanlarda hak ihlalini önleyebilmeyi sağlamak istemesidir. Boşanma protokolü ile birlikte bir boşanma davasında talep edilen bütün durumlar anlaşma çerçevesine konur. Taraflar boşanma protokolü ile birlikte nafaka, velayet, eşyaların paylaşımı, mal rejimi, maddi ve manevi tazminat gibi hususlarda anlaşma sağlar. Aile avukatı protokolü inceleyerek ilerleyen zamanlarda hak ihlaline sebebiyet verebilecek maddelerin düzenlenmesini ve sürecin hızlı bir şekilde tamamlanmasını sağlar.