Kahramanmaraş Tapu Tescil Davaları

Tapuda kayıtlı olmayan taşınmazların, hukuka uygun hale getirilmesi sağlayan davalar tapu tescil davalarıdır. Bu davalar ile yapılar tapu alabilir. Tapu tescil davası, konu olan malın kime ait olduğuna göre farklı kişilere açılabilir.

Hazineye ya da ilgili kamu tüzel kişilerine dava açılabilir. Hazineye ait olarak gözüken arazilerde bu davalar hazineye açılır. Tapu üzerinde maliklerin gözüktüğü bir mal için ise tapu tescil davasında taraf mirasçılar olacaktır. Emin Hukuk Bürosu ile yapacağınız görüşmede gerekli bilgiler avukatlarımız tarafından sizden istenecektir. Olayın ne olduğu anlaşıldığında dava tarafları da net olarak belirlenecektir. Davanın sonucunun sizin için olumlu olabilmesi için tüm deliller avukatlarımız tarafından toplanıp, dava dosyasına eklenecektir. Taşınmaz malların mülkiyeti açılan tapu tescil davaları ile kazandırılır. Miras ile bölünmüş mallar, nüfus kayıtları üzerinde mirasçı olan kişilere bırakılır. Bu bölünme sırasında doğru olarak yapılmayan tesciller açılan tapu tescil davaları ile düzeltilebilir. Çünkü miras ile bölünme sırasında nüfus kayıtları esas alınır. 10 yıl boyunca dava açılmayan mallar için bu süre geçtikten sonra tapu tescil davası açılamaz. Mülkiyet hakkına itiraz edilemez. Ülkemizin hemen hemen her yerinde tapu tescil davaları açılmaktadır. Kahramanmaraş tapu tescil davaları için Emin Hukuk Bürosu olarak tüm çalışanlarımız ile hizmet vermekteyiz. İşinde tecrübeli kadromuz ile açacağınız her davada size yardımcı olmak için hazırız.

Tapu Tescil Davası İşlemleri

Tapu tescil davası, avukatınıza vereceğiniz genel vekaletname ile açılabilir. Genel vekaletname dışında sadece bu davaya ilişkin vekalet de verebilirsiniz. Bu işlemden sonra avukatınız gerekli işlemleri yapacaktır. Delillerin toplanması ve dava dosyasının açılmasından sonra dava süreci başlar. Mahkeme tapu tesciline konu olan malı ilan vererek duyurur. Bu ilan gazeteye bir kez verilir. Taşınmazın bulunduğu il ya da ilçede de uygun bir araç ile üç kez bu duyurulur. Son verilen ilandan sonra üç ay beklenir. Bu davaya itiraz eden ve hak iddia eden kimse çıkmaz ise hakim tapu tesciline karar verir. Bu süre zarfında bir itiraz gelir ise bu itiraz hakim tarafından incelenerek dava sonuca ulaştırılır. İtirazda bulunan kişi başka dava açmasına gerek kalmadan bu dava içinde tescil için talepte bulunabilir. Tüm itirazlar ve hak sahiplerinin durumları incelendikten sonra hakim tarafından nihai karar verilir. Bu karardan sonra taşınmaza ait tüm ayrıntılar karara eklenir. Bu kararda taşınmazın niteliği, yüz ölçümü, sınırları ve diğer teknik bilgileri ile birlikte oluşturulan kroki de karar eklenir. Kahramanmaraş tapu tescil davaları için aynı şartlar geçerlidir. Davanız ile ilgili tüm soru ve sorunlarınız için hukuk büromuz ile iletişime geçebilirsiniz. Doğru yönlendirme ve kanuna uygun yapılan işlemler ile sorun yaşadığınız taşınmazlar ile ilgili sorunlarınız kısa süre içinde çözülecektir.

Tapu Tescil Davasında Zaman Aşımları

Hukukta zaman aşımı sorunları ile sık sık karşılaşılmaktadır. Tapu tescil davalarında da bazı süreler zaman aşımına neden olabilir. Bu sürelerden bazılarını sizin için derledik. Tapu tescil davasına konu olacak taşınmazlar için bu sürelere dikkat etmeniz çok önemli olacaktır. Daha ayrıntılı bilgi almak için hukuk büromuz ile iletişime geçebilirsiniz. Tapu kütüğüne malik olarak yazılan kişi 10 yıl boyunca mal üzerindeki haklarını iyi niyet ile sürdürse, kazanmış olduğu mülkiyet hakkına itiraz edilemez. Bu on yıllık sürenin geçerli olabilmesi için, bu süre içinde tapu tescil davası açılmaması ve aralıksız olarak 10 yıl geçmesi gerekir.

Tapu kütüğüne kayıtlı olmasa da bir mal üzerinde 20 yıl zilyetliği bulunan kişi, konu olan taşınmazın ya da malın tamamı ya da bir parçası için mülkiyet hakkı talep edebilir. Açılacak tapu tescil davası ile taşınmazın mülkiyetine sahip olabilir. 20 yıllık süre için de aralıksız olması ve bu süre içinde tapu tescil davası açılmamış olması şartı geçerlidir. Kahramanmaraş tapu tescil davaları için gerekli zaman aşımları ve dava süreçleri hakkında bilgi almak için avukatlarımız ile görüşebilirsiniz. Görüşmeler için önceden randevu almanız daha uygun olacaktır.

20 yıl önce ölmüş birinin tapu kütüğü incelendiğinde, maliki tespit edemeyen mallar için de tapu tescil davası açılabilir. Bu durumda ölen kişi için gaiplik kararı verilir. Söz konusu taşınmazın tamamı ya da bir bölümü için tescil istenebilir. Bu dava sırasında ölen kişinin mirasçıları ortaya çıkmaz ise davayı açan kişi tapu tescili kazanır. Taşınmaz üzerinde yetki alan davacı mal hakkında istediği tasarrufları gerçekleştirebilir. Taşınmazın bulunduğu il ya da ilçede ilan verilerek, davaya konu olan taşınmaz ilan edilir. 3 ay içinde itiraz edilmediği takdirde, hakim tapu tesciline karar verir.

Tapu Tescil Davası Dilekçesi

Tapu tescil davası için dilekçe ile başvuru yapılması gerekir. Bu dilekçe Kadastro Müdürlüğü'ne müracaat edilir. Kadastro Müdürlüğü'ne verilen dilekçeden sonra bir harç bedeli yatırılması gerekiyor. Bu harç bedeli ile kadastro elemanı davaya konu olan taşınmazın başına giderek pafta uygulaması yapar. Böylece taşınmaza kimlik verilmesi ve kayıtlara geçmesi sağlanır. Bu pafta belirleme işlemi kadastro elamanları tarafından yapılabileceği gibi özel kuruluşlara da başvurarak belirlenebilir. Belirlenen paftadan sonra tapu kayıtları üzerinde yapılan incelemeler davanın gidişatını belirler. Bu alan tapu üzerinde hiç kimseye ait görülmüyor ise, dava başarılı olarak sonuçlanacaktır. Tapu tescil davası dilekçesinde ek olarak vekaletname örneği, vergi kayıtları, bilirkişi raporu ve şahit listesi de bulunur. Tapu tescil davası dilekçesi verilir iken dikkat edilmesi gereken bir diğer konu ise taşınmazın bedelinin belirtilmesidir. Kahramanmaraş tapu tescil davaları Asliye Hukuk Mahkemesine açılır. Taşınmaz ile ilgi açılan davalarda yetkili mahkeme, taşınmazın bulunduğu bölgede yetki olan mahkemelerdir.