Kahramanmaraş Tazminat Davaları

Tazminat davaları maddi ya da manevi tazminat davası olmak üzere 2 gruba ayrılır. Maddi tazminat davaları mal varlığında yaşanan eksilme yani maddi kayba haksız yere uğrama durumlarında kahramanmaraş tazminat davaları olarak açılabilmektedir.

Manevi tazminat davalarıysa bireyin haksız yere psikolojik yıpranması sonucu işini yapamaz hale gelmesi, sosyal açıdan dengesizlik yaşaması yahut sağlık sorunlarının baş göstermesi gibi durumlardan kaynaklanan tazminat süreci olarak karşımıza çıkmaktadır.

Tazminat davalarına tam yargı yolu açıktır ve hukuk devleti ilkesi gereği olarak bireyin ya da bireylerin yargısal süreçte hak araması için Emin Hukuk Bürosu tarafından tazminat davası hukuksal danışmanlık gerçekleştirilmektedir.

Maddi Manevi Tazminat Davasının Gerekçeleri

Maddi ya da manevi surette tazminat davası açmak için hukukun aradığı bir "gerekçe" yani neden olması gerekmektedir. Bu gerekçe de kahramanmaraş tazminat davaları somut olmasının yanı sıra haklı nedene dayanması da son derece önemlidir. Hukuk bütün bireylere iyi niyet ilkesiyle objektif yaklaşmaktadır. İyi niyetin kötüye kullanılarak suistimal edilmesi ise hukukun iyi niyetlilik ilkesiyle bağdaşmayacaktır.

• trafik kazaları
  • iş kazaları
  • boşanma davaları
  • telif ihlali davaları
  • kişilik haklarına saldırıya yönelik manevi tazminat davaları

başlıca hak mahrumiyetini ortadan kaldırmak, hak ihlalini tamamıyla engellemek bakımından açılan davalar kategorisinde yer almaktadır. Bu sürece ilişkin olarak tazminat davalarında gerekçeli olarak hareket edilmesi hedeflenmektedir.

Maddi Manevi Tazminat Davalarında Zamanaşımı

Maddi ya da manevi kahramanmaraş tazminat davaları belirli bir süre itibariyle hukuki geçerliliğini korumaktadır. Trafik kazalarından kaynaklanan maddi manevi tazminat davalarının 2 yıl boyunca geçerliliği bulunmakta ve cezai işlemler bu sürenin dolmasına kadar geçerli olmaktadır. Sürenin dolması zamanaşımı kapsamına gireceğinden tazminat davası açılmasına ilişkin olarak yasal sürecin yeniden başlatılması gerekmektedir.

Türk Medeni Kanununun 178. maddesi uyarınca boşanmaya ilişkin açılan manevi tazminat davalarının 1 yıl zamanaşımı bulunmaktadır. Bu gibi durumları dikkate alırsak kahramanmaraş tazminat davaları açısından hak ihlalini büsbütün ortadan kaldırmak amacıyla hukuksal süreçlerin başlatılacağını gerçekten de dikkate almamız gerekmektedir.

Tazminat Davası Hangi Mahkemede Açılır?

Tazminat davalarının içeriğinin yanı sıra Hukuk Muhakemeleri Kanunu davanın yürütmesi hakkında da detaylı bilgiler içermektedir. Tazminat davası açılması Hukuk Muhakemeleri Kanununun 6. maddesinde ikamet edilen yerin asliye hukuk mahkemeleri olarak karara varılmıştır.

Ticari işlemlerden kaynaklanan maddi kahramanmaraş tazminat davaları bulunulan ilin asliye ticaret mahkemesinde açılmasını zorunlu kılmaktadır. Söz konusu tüm bu davalarda Emin Hukuk Bürosu hukuk ilkesi gereğince gereken sürece yönelik olarak her türlü önlemi almaktadır. Bu amaç çerçevesinde karşılıklı olarak hakkın ihlale uğramaksızın korunması ve herkesin yasalar önünde eşit muamele görmesi hedeflenmektedir.

Tazminat Davasını Kimler Açabilir?

Ayırt etme gücüne sahip, ergin ve borç altına girme ile kendisine miras kalabilme/miras edinme imkanına sahip tam ehliyetli tüm gerçek kişi ve tüzel kişilikler tazminat davası açabilmektedir. Tazminat davası neticesinde ortadaki mevcut zararın tazmin edilerek haksız yere zarara uğramış olan davacının zararının karşılanmasıdır. Bu nedenle maddi yönü kadar manevi yönünün de tazmin edilmesi gerekmektedir.

En sık karşılaşılan kahramanmaraş tazminat davaları olması bakımından boşanmadan kaynaklanan tazminat davalarıyla trafik kazalarından kaynaklanan davaları bu kategoride saymamız mümkün olmaktadır. Trafik kazasında haksızlığa uğrayan tarafın sadece aracının zarar görmesinden kaynaklanan maddi sorunlar yetmeyecek ayrıca trafik kazası nedeniyle yaşanan anlık şok durumu, psikolojik olarak yıpranma meydana geleceğinden bu zararın da tazmin edilmesi gerekmektedir.

Boşanmalardan kaynaklanan tazminat davalarında da aldatılan eşin bunalıma girmesi, depresyona girerek iş yapamaz hale gelmesi hatta sosyal yaşamını etkileyecek derecede psikolojik dengesinin bozulması gibi durumlarda manevi tazminat kararının gerçekleşmesi gerçekten de ortaya çıkan hususlar arasında yer almaktadır. Bütün bu süreçler bakımından incelenirse sık sık karşılaşılan tüm bu durumlar Emin Hukuk Bürosu tarafından hukuki danışmanlık sürecine tabiidir. Amaç haklıyı haksızı ayırt etmek ve karşılıklı olarak tam bir uzlaşı sağlanarak aradaki kin, nefret ve garez duygularının bütünüyle önlenmesini sağlamaktır.

Manevi Tazminata Karar Verilmesi ve Talep Şartları

Manevi tazminat davası açılmasına mahkemeye başvuru sonrası karara varılmasında ortada somut deliller olması gerekmektedir. Manevi açıdan yıpranmış davacının psikolojik olarak yıprandığına dair doktor raporunun olması, ruh sağlığının bozulduğunun açık açık görüldüğüne dair kuvvetli delillerin varlığı gibi durumlar sözünü etmiş olduğumuz karara varılması sürecinde ortada durmaktadır.

Bu süreçlere dayanarak somut delil olmasının yanı sıra davalı tarafın kusur oranı, mali durumu, olayın gerçekleştiği tarih itibariyle paranın satın alma gücü gibi ekonomik etkenler hesap edilerek kahramanmaraş tazminat davaları açılmasına ya da yer olmadığına karar verilebilir.

Emin Hukuk Bürosu tarafından haksız yere zarara uğratılan davacı taraf ile haksızlığa neden olan davalı taraf arasında yasaların öngördüğü şekil itibariyle tam bir uyuşma, uzlaşma sağlanması amaçlanmaktadır. Bu uzlaşıda her iki tarafın da menfaatleri göz önünde tutularak meselenin tümden halline karar verilir. Yasal danışmanlık sürecinde hukuka uygun delillerle tazminat davası sürecinde hukuksal danışmanlık gerçekleştirilmektedir. Bu bakımdan mevcut kanun dışı hukuki eylemin ortadan kaldırılması amacıyla anayasanın öngördüğü tazminat hakkı doğmaktadır.

Tazminat hakkı doğacak tarafların davalısı oldukları gerçek ya da tüzel kişilerle uzlaşının asliye mahkemesi tarafından sağlanamaması durumunda bir üst mahkeme olan yani ikinci dereceli hukuk mahkemeleri sıfatıyla istinaf mahkemesine davanın taşınmasına karar verilmektedir. Konuyla ilgili olarak Yargıtay içtihatlarına da başvurularak daha önceki davalarda buna benzer sorunların yaşanıp yaşanmadığına ilişkin olarak gerekenin her yönüyle yapılması hedeflenmektedir.

Tazminat davasına ilişkin sürdürülen bütün bu kriterleri dikkate alırsak maddi ya da manevi tazminat davası süreçlerine ilişkin olarak gerçekten de öne çıkan sonuçların yer aldığını kesinlikle dikkate almamız gerekmektedir. Bu bağlamda maddi & manevi tazminat davasının karşılıklı uzlaşıya dayanarak Emin Hukuk Bürosu tarafından çözülmesine yönelik yasal danışmanlık gerçekleştirilmektedir.