Kahramanmaraş Vergi Davaları

Vergi davaları idari para olarak amme tahsili, vergi yükümlülüğü konusundaki uyuşmazlıklar veya vergi zammı, resim ve harç bedeline itiraz süreçlerine ilişkin olarak kahramanmaraş vergi davaları olarak karşımıza çıkar. Emin Hukuk Bürosu tarafından

vergi davalarındaki uyuşmazlığın karşılıklı uzlaşıya dönüştürülmesi açısından tüm hukuki çözüm yolları denenmektedir.

Vergi türleri kamusal alanlarda kamu yararına alınmaktadır. Bu vergilerin tahsil edildiği gerçek ve tüzel kişilerse vergi ödemekle yükümlü vatandaşlardır. Ayrıca idari olarak alınan vergiler de vardır ki bunlar arasında iş yerlerinden alınan ve her türlü ticari kazanca dayanan vergilendirmeler de öne çıkmaktadır.

Vergi Mahkemelerinin Görev ve Yetkileri

Vergi davalarına ilk derece mahkemesi olarak kurulmuş vergi mahkemeleri bakmakla yükümlüdür. Vergi mahkemelerinin görev ve yetkileriyse şunlardır:

• İl özel idareleri, belediyeler, köyler ile kamu iktisadi teşebbüslerine ilişkin alınan resim, harç, damga ve saire vergilerin tahsiline ilişkin vergi davalarını çözümler.
  • 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanuna aykırı ihtilaflara ilişkin hukuksal uyuşmazlıkları çözümler.
  • Kanunun verdiği diğer görevleri yerine getirir.

Vergi davalarında yetkili ilk derece mahkemesi kahramanmaraş vergi davaları tarafından gerçekleştirilen idari dava türleri kapsamına girmektedir. Böylece vergi ihtilafları ya da uyuşmazlıkları açısından ortaya çıkan her türlü hukuki problemlerin halline başvurulmaktadır.

Vergi Mahkemelerinin Kurulması ve Denetlenmesi

Vergi mahkemeleri vergi yükümlülüğünü yerine getirmekle görevlendirilmiş olup 2576 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu çerçevesinde kurulmuştur. Vergi mükellefiyeti bulunan gerçek ve tüzel kişilerden vergi tahsilatı konusunda karşılaşılan her türlü sorunların giderilmesinde yetkilidir. İlk dereceli mahkemelerde vergi uyuşmazlıklarına ilişkin davaların çözümlenememesi durumunda bölge idare mahkemesi somut davanın halli için devreye girmektedir.

Hakimler Savcılar Kurulu tarafından vergi mahkemelerinin yargı çevresinin genişletilmesine, değiştirilmesine ya da belirlenmesine karar verilir.

Vergi Davalarında Bölge İdare Mahkemesi

İstinaf mahkemesi (bölge idare mahkemesi) ilk dereceli vergi mahkemelerindeki davalarda uzlaşının sağlanamaması durumunda ikinci dereceli mahkeme olarak çözümlenmesi bakımından devreye girmektedir. Vergi mahkemesinin görevsizlik ve yetkisizlik kararını verip vermemek de yine istinaf mahkemesi görevleri arasında yer almaktadır.

İdari yargının görev alanına giren konularda son karar merci olarak Danıştay devreye girmektedir. Danıştay idari davalarda son karar organı olarak yüksek mahkeme özelliği taşıması bakımından vergi davasına ilişkin tüm süreçlerde gereken hukuki süreci tamamlamak yetkisine sahiptir. Emin Hukuk Bürosu tarafından karşı karşıya kalınan bütün hukuksal problemlerin çok kısa süre içerisinde ortadan kaldırılmasında devreye girmektedir.

Vergi davalarına ilişkin ortada duran vergi mükellefiyeti konusundaki aksaklıklar konusu nedeniyle gerçekten de bütün bu sürecin en iyi şekilde değerlendirilmesi, vergi davalarındaki sorunların halline karar verilmesi gibi süreçlerde öne çıkmaktadır.

Vergi Davalarında Danıştay

Vergi davalarında son söz Danıştay'ındır. Danıştay idari davaların karar merci olarak vergiden kaynaklanan uyuşmazlıklara da son karar organı olarak yargının bağımsızlığı ilkesi çerçevesinde kahramanmaraş vergi davaları olmak üzere çözüm sunmayı hedeflemektedir. Bölge idare mahkemelerinde görev ve yetkisizlik süreçlerini onamak ya da yürütmenin durdurulmasına karar vermek başlıca görevleri arasında yer almaktadır. Vergi mahkemelerindeki bütün bu idari süreçlere ilişkin olarak yer verilen tüm konuları dikkate alırsak vergi davasına bağlı süreçlerin her açıdan inceleneceğini kesinlikle dile getirmiş oluruz. Böylelikle vergi yükümlülüğü olan kişilerin ya da tüzel kişiliklerin yaşadıkları hukuksal sorunlar Emin Hukuk Bürosu tarafından ortadan kaldırılmaktadır.

Vergi Mahkemesinde Yürütmenin Durdurulması Kararı ve İtirazlar

İdari davalar kapsamında yer alan vergi davaları vergi mahkemelerince çözüme kavuşturulur. İlk dereceli vergi mahkemelerinde görülen davada gereken uzlaşı sağlanamadığı takdirde istinaf mahkemesinde davanın görülmesine karar verilmektedir. Görevsizlik ya da yetkisizlik sonucu yürütmenin durdurulmasına karar verip vermemek ise Danıştay'ın görev ve sorumluluklarından birisi olarak karşımıza çıkmaktadır.

Vergi mahkemesindeki yürütmenin durdurulması kararına ilişkin olarak yer verilen tüm bu süreçlerde dava dilekçesi hazırlanarak sorunun çözümü için varsa delillere dayanarak bireysel başvuruda bulunmak gerekmektedir.

Emin Hukuk Bürosu olarak yürütmenin durdurulması kararına itiraz veya yürütmenin durdurulmasına ilişkin vekalet işleminde hukuksal süreç gerçekleştirilmektedir. Yargının bağımsızlığı ilkesi çerçevesinde vergi mahkemeleri tarafından yürütülen idari davanın bütün boyutlarıyla ele alınarak değerlendirilmesi kapsamında söz konusu sürece yer verilmektedir.

Vergi Davalarında Uzlaşı ve Yasal Vekalet

Emin Hukuk Bürosu tarafından kahramanmaraş vergi davaları gerçekleştirilmektedir. Vergi davalarında tıpkı diğer hukuk sürecinde olduğu gibi davaya konu tarafların karşılıklı olarak uzlaşı sağlaması esastır. Bunun için hukukun öngördüğü yasal danışmanlık hizmetleri gerçekleştirilmektedir. Vekalet sürecine ilişkin olarak vergi davalarında her zaman yasal danışmanlık hizmeti verilerek uzlaşının gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.

Vergi davalarına ilişkin yasal vekalet süreçleri sayesinde vergi yükümlülüğü konusunda karşılaşılan bütün hukuki açmazlarda mahkemede en iyi şekilde savunulmak söz konusu olacaktır. Bu sayede konuya ilişkin olmak üzere tarafların her bakımdan uzlaşının gerçekleştirileceğini kesinlikle dile getirmemiz gerekmektedir.

Vergi Mahkemesinde Dava Açma Süreci

2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununda davanın şekli, nedeni, davaya yetkili adli merci sayılmıştır. Buna göre davanın şekli idari dava türüne girmektedir. Sözünü etmiş olduğumuz kahramanmaraş vergi davaları gerçek kişilerle tüzel kişilerin vergi yükümlülüğü konusunda karşılaştıkları her türlü vergisel problemlerin hukuka dayanarak karşılıklı uzlaşılmasını içermektedir. Dava ilk derece vergi mahkemelerinde görülmektedir. Davanın ilk dereceli mahkemelerinde çözümlenmemesi durumunda bölge idare mahkemesi davayı yürütmekle görevlendirilmiştir.

İstinaf mahkemesine karşı itiraz başvurusu, görevsizlik ve yetkisizlik başvurusu gibi davaya itiraz konusu söz konusu olabilmektedir. Son karar ise Danıştay idari mahkemenin son yetkili adli birimine aittir. Hukuksal problemlere ilişkin olarak vergilendirme sürecinde karşılaşılan tüm bu hukuksal sorunların ortadan kaldırılması açısından davalar takip edilmektedir.

Danıştay görevsizlik ya da yetkisizlik vererek dava kararının yürütmesinin durdurulmasını da talep edebilir. Emin Hukuk Bürosu tarafından vergi davası sorunları karşısında davaya konu süreçlerde her yönden karşılıklı olacak şekilde uyuşmazlık sorunlarının üstesinden gelinmesi hedeflenmektedir. Bu sayede davanın uzlaşıyla neticelendirilmesini hedefler.